סוריה: רוסיה מנסה להקים "ערוץ הידברות בין איראן לישראל"

יעקב גפן No Comments on סוריה: רוסיה מנסה להקים "ערוץ הידברות בין איראן לישראל"

לאור המתיחות הגדולה בין ישראל לאיראן על רקע התבססותה בסוריה, מנסה רוסיה להקים ערוץ הידברות בין המדינות, במטרה להוריד את סף המתיחות במדינה. רוסיה אומרת כי בעניין הזה היא תפעל "רק כמתווכת"

האדיר
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפתרון הרוסי: לאחר אספקת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S300, רוסיה החלה במאמצים להקמת ערוץ הידברות בין ישראל לבין איראן. גורם רוסי ששוחח עם העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, מסר שהערוץ נועד "להקלת המתחים ומניעת החיכוך בסוריה" והוסיף שמוסקבה תמלא "תפקיד של מתווך" בקשר זה.

לא ברור איך הרוסים שהתקשו לרסן את האיראנים עד היום בסוריה ולא יכולים להוציא את הכוטח האיראני שכה הם זקוקים לו מסוריה. אחרי מספר בקשות וניסיונות להסכמים בין ישראל ורוסיה, בהם ישראל הציגה יד תקיפה כנגד איראן ולא הסכימה לאף התבססות שלה בכל מרחב סוריה, לא נראה שייתכן כל אפשרות של הסכמה כלשהיא בין ישראל לאיראן.

יתר על כן, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין הצהיר בשבוע שעבר "כי על כל הכוחות הזרים לצאת מרוסיה", דבר שהתקבל בברכה מישראל, כוונתו של פוטין הייתה אל איראן, אבל נראה שההנהגה הרוסית שמעוניינת ביציבות ושקט בסוריה, אינה מסוגלת להתמודד מול הכח האירני בסוריה.



0 תגובות